Wij vinden privacy erg belangrijk en zullen daarom niet zonder jullie toestemming in de omgeving meekijken. Toch kan het in sommige gevallen fijn zijn om een medewerker van Klik te laten meekijken in jouw omgeving.  

Hiervoor is het mogelijk een Klik medewerker toegang te geven voor jullie omgeving voor een beperkte periode.


Een (support-)medewerker toevoegen

Een beheerder kan een medewerker van Klik Onderwijs toevoegen aan de schoolomgeving. Deze toegang wordt altijd voor een beperkte periode (maximaal 3 maanden) verleend. Na deze periode wordt de Klik medewerker automatisch op inactief gezet.


Stap-voor-stap instructie

  1. Ga via het beheer-menu naar 'Gebruikersbeheer'.
  2. Klik op .
  3. Vul het e-mailadres van de Klik medewerker in. Let op: deze eindigt altijd op @klikonderwijs.nl
  4. Selecteer de rol(len) die de Klik medewerker nodig heeft om aan de hulpvraag te voldoen.
  5. Klik op Opslaan.

Veelgestelde vragen

Kan ik een Klik medewerker voor een onbeperkte periode toegang geven?

Nee, dat is niet mogelijk. Vanwege de veiligheid van jullie omgeving kun je een Klik medewerker maximaal 3 maanden toegang geven.


Wat gebeurt er als de toegang van een Klik medewerker verloopt?

Zodra de toegangsperiode is verlopen, wordt de Klik medewerker automatisch op inactief gezet. De Klik medewerker kan dan niet meer inloggen in jullie omgeving.


Kan ik een 'verlopen Klik medewerker' opnieuw toegang geven?

Ja, via de knop 'Toevoegen Klik support' kan nogmaals toegang gegeven worden aan een medewerker.


Hoe weet ik welk e-mailadres ik moet invullen?

Alle medewerkers van klik hebben een e-mailadres dat eindigt op @klikonderwijs.nl. 

Let op! Dit is nooit support@klikonderwijs.nl.


Weet je niet welke medewerker je moet toevoegen? Vraag dit dan na bij de accountmanager van Klik of bij Support via support@klikonderwijs.nl 


Hoe weet ik welke rollen ik moet toekennen aan de Klik medewerker?

In overleg met de Klik medewerker is bepaald wat de hulpvraag is. Geef de Klik medewerker enkel de rol die hij/zij nodig heeft om aan deze hulpvraag te voldoen. Weet je niet welke rol nodig is voor een bepaalde klus? Vraag dit dan na bij de Helpdesk, de Klik medewerker of kijk hier naar het artikel van Rollen en Rechten.


Kan ik de rol(len) nog veranderen, nadat ik een Klik medewerker heb toegevoegd?

Ja, nadat de Klik medewerker is toegevoegd kan de rol worden aangepast via de gebruikelijke manier bij het scherm Gebruikersbeheer. De klik medewerker is te vinden in de lijst 'OOP'.


Kan ik de toegang eerder intrekken?

Ja, een Klik medewerker kan op de gebruikelijke manier op inactief worden gezet, bij het scherm Gebruikersbeheer. De Klik medewerker is te vinden in de lijst 'OOP'.


Voor welke diensten kan ik Klik medewerkers toevoegen?

Een Klik medewerker kan gevraagd worden om mee te kijken naar verstoringen in het systeem, adviseren in LMS-gebruik en/of betaalde diensten uitvoeren. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met jullie accountmanager van Klik.


Ik moet voor een (betaalde) dienst meerdere Klik medewerkers toevoegen. Waarom is dat?

Het kan voorkomen dat voor een (betaalde) dienst meerdere Klik medewerkers ingezet worden. Iedere Klik medewerker moet afzonderlijk toegevoegd worden.