Inloggen bij het Klik Platform doe je met je Entree-account. Heb je er geen? Informeer dan bij jullie schooladministratie op school. Het Entree-account wordt vanuit jullie LAS gefaciliteerd en Klik Support kan je hier helaas niet bij helpen.
Stap-voor-stap instructie: Inloggen in het Klik LMS als docent
- Ga naar platform.klikonderwijs.nl
- Vul hier jouw schoolcode in.
- Vink 'Onthoud mijn schoolcode' aan om de schoolcode op te slaan.
- Vergeet niet akkoord te gaan met de voorwaarden en privacystatement door deze aan te vinken.
- Klik op 'Ga verder'.
- Kies voor 'Inloggen via Entree’.
Let op! Als docent log je altijd in via 'Inloggen via Entree'. Inloggen via Google en Microsoft is alleen bedoeld voor ouders of verzorgers.Als je al in een ander tabblad bent ingelogd bij bijvoorbeeld Magister of Somtoday, dan ga je gelijk door naar het Klik LMS.
- Zoek je schoolaccount op in de lijst (kies eventueel voor ‘Onthouden als standaard’).
- Log in op het scherm dat nu tevoorschijn komt met het juiste account.
- Indien je inlog succesvol is, word je automatisch doorgestuurd naar het Klik LMS en opent je dashboard.
Je kunt nu aan de slag!
Veelgestelde vragen
Ik probeer in te loggen via Entree, maar ik krijg een lege pagina te zien en in mijn adresbalk staat '(..).nl/signin-oidc'
Waarschijnlijk ben je ingelogd met een account die (nog) niet bekend is in het Klik LMS of je inlogsessie is verlopen. Controleer of je bent ingelogd met het juiste account of ga opnieuw naar platform.klikonderwijs.nl.
Het kan ook zijn dat je nog helemaal niet bekend bent in het Klik LMS. De beheerder van jouw school heeft je dan nog niet geïmporteerd in het Klik LMS. Vraag na bij jullie schoolbeheerder of hij wil controleren of je als gebruiker bekend bent. Hij kan je dan als enige toevoegen (Klik Support kan je in dit geval niet helpen, aangezien de gegevens uit jullie LAS worden opgehaald).
Indien je bent ingelogd met het verkeerde account, log dan rechtsboven uit (via je naam > Uitloggen) en sluit je browser-scherm (alleen het tabblad sluiten is niet voldoende). Open daarna een nieuw scherm en log opnieuw in met je juiste account. Kijk of het nu wel lukt om in te loggen. Mocht dit niet helpen, probeer dan in te loggen via een incognitoscherm/privéscherm. Krijg je nog steeds dezelfde melding? Vraag dan na bij jullie schoolbeheerder of die wil controleren of je bekend bent en of je een Entree-account hebt.
Wil je meer informatie? Klik hier om onze Support omgeving te bekijken!